Saturday, December 17, 2011

Tetamu istimewa..



 Sebelum Ibnu Jauzi wafat, beliau pernah berwasiat agar di atas pusaranya dituliskan..

"Wahai Sang Pemaaf atas pendosa..
Telah datang kepadaMu orang yang berdoa..
Untuk memohon ampunan..
Atas dosa yang berlumuran di tangan..
Aku datang sebagai seorang tamu..
Di mana kewajipan terhadap tamu harus diperlakukan istimewa.."


..........................................................................................................................................


Bagaimana ya keadaan kita menghadapi saqaratul maut nanti?
Adakah kita juga tergolong dalam golongan tetamu yang disambut penuh istimewa oleh Sang Pencipta..?

ALLAH.. aku memang hambaMu yang lemah. 
Banyak kelamahan, kecacatan jua kesilapan. 
Amal solehku bukan untuk aku tunjukkan..
tetapi hanya untukMu ya ALLAH.. 
untuk menyelamatkanku dari apiMu.. 

Kasihanilah aku…
kasihanilah aku….
Aku merayu….
RABB…

Aku duduk sendiri,
Sepi mengoreksi dan memuhasabah diri..






No comments: